enter-article מדריך פתיחת תיק במס הכנסה - מרכז ייעוץ מס | כתובת: בית עובד 12, תל אביב | טלפון: 072-3302928 כתובת מייל: financialplancoil@gmail.com כל הזכויות שמורות ©2023
יועצי מס » מאמרים וחדשות » מדריך פתיחת תיק במס הכנסה

מדריך פתיחת תיק במס הכנסה

לפני נתונים שהוגשו לכנסת, קיימים בישראל קרוב ל300 אלף עסקים עצמאיים. 200 אלף מתוכם הם עסקים עם עובד אחד, 100 אלף הם עסקים שמעסיקים עד 10 עובדים. בכל שנה קמים בסביבות 40 אלף עסקים חדשים. בסך הכל כוח העבודה העצמאי במדינת ישראל מונה יותר משלושת מאות אלף איש והוא 11 אחוז מסך העובדים במדינת ישראל.
 
כל עסק אשר פועל באופן עצמאי מחויב בפתיחת תיק במס הכנסה, גם במידה ומדובר בפרילאנס שאיננו מקבל שכר עם תלוש משכורת ואיננו נחשב לחלק מהחברה. פתיחת התיק מבשרת למעשה על תחילת היחסים בין העסק לרשויות, עם כל מה שטוב ומה שרע בכך.
 
כיצד פותחים תיק במס הכנסה?
 
פתיחת תיק במס הכנסה נעשית עם פתיחת העסק ולאחר שרושמים את העסק במע"מ. פתיחת תיק במס הכנסה נעשית אצל פקיד השומה בסניף המקומי או האיזורי. בהגשת הבקשה לפקיד עליך לציין בפניו את שמך מלא, מספר תעודת זהות, מהות עיסוקך, כתובת העסק, מספר טלפון, תאריך פתיחת העסק וכתובתך פרטית. פרטים אלו נועדו על מנת שיהיה ניתן לאתר אותך, את העסק ויהיה ניתן לבצע ביקורת מס במידה ויידרש. 
במידה ואתה מנהל העסק יחד עם בת זוגתך, אתה יכול לרשום את העסק על שם שניכם  או על שם אחד מכם.
 
לאחר פתיחת התיק במס הכנסה תצטרך להתחיל לנהל ספרי חשבונות בהתאם להוראות והנהלים שנקבעו על ידי מס הכנסה על פי סוג העסק שאתה מנהל. ספר החשבונות יכלול את ההכנסות וההוצאות של העסק. כל הכנסה וכל הוצאה תהיה מגובה בחשבוניות וקבלות.
 
הוראות מס הכנסה קובעות שיש לרשום כל פעילות עסקית שמתבצעת, מקבלת מזומן, תשלום אשראי, קבלת צ'ק דחוי ועוד. רישום הפעולה, מתן וקבלת קבלה עליה תוכיח שהינך פועל באופן חוקי ולא "שחור".  
בנוסף, אחרי פתיחת תיק במס הכנסה תקבל פנס מקדמות מס הכנסה בו עליך לרשום את מחזור העסקאות שלך מיום הפעלת העסק ועל פיו ייקבע תשלום המס שעליך לשלם. במידה והמס נראה לך גבוה, ניתן לערער עליו. כמו כן ניתן לבקש פטור ממס במידה ואתה משתייך לקבוצות המגיעות להן פטור או ניכוי חלקי.
הפטור יכול להינתן על פי אזור מגורים, גיל, מצב בריאותי, סוג העיסוק ועוד. על פי החלטה שמקבלת המדינה. יש להתעדכן מעת לעת, האם חל שינוי באחוז הפטור שמקבלים.
 
הגשת דו"חות
 
כל עסק, בין אם הוא עסק עצמאי שמעסיק עובדים ובין אם מדובר בעובד יחיד, חייב בהגשת דו"ח למס הכנסה עד 30 לאפרלי על שנת המס הקודמת. שנת מס נמדדת מהראשון לינואר עד שלושים ואחת בדצמבר. דו"ח המס יפרט את ההכנסות וההוצאות של העסק.
 
על פי הדו"ח ניתן להגיש בקרשה להחזרי מס במידה ומתברר שמס הכנסה גבה מקדמות גבוות יותר. בקשה זו תוגש לפקיד השומה שמטפל בתיק שלך.
במידה ואינך בקיא מספיק בתחום או שאינך מעוניין לטפל בכך בעצמך, מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ מס או רואה חשבון שיטפל בעניינך.

עוד באותו נושא

הטבות מס לעצמאים - הרשימה המלאה

הטבות מס לעצמאים - הרשימה המלאה

עצמאים זכאים להטבות מס ייחודיות. זה כולל פרילנסרים, קבלנים עצמאיים, בעלים בודדים ובעלי עסקים קטנים שאין להם עובדים. לאחר שאישרת את מעמדך כעצמאי,...

מיסוי לעצמאים ושכירים – החדשות האחרונות בתחום

מיסוי לעצמאים ושכירים – החדשות האחרונות בתחום

עם ממשלה חדשה ושר אוצר חדש וצעיר עולות התקוות כי ליקויים יתוקנו ועיוותים ייעלמו לכן כדאי להשאר עם היד על הדופק בתחום המיסוי בישראלתפקיד שר...

יעוץ מס ומיסוי מקרקעין - מתי חשוב להתייעץ עם מומחה

יעוץ מס ומיסוי מקרקעין - מתי חשוב להתייעץ עם מומחה

מיסוי מקרקעין הוא תחום מורכב בדיני המס הדורש ידע והבנה מיוחדים. בניגוד לסוגי מיסוי אחרים, כגון מס הכנסה או מכירה, מיסוי מקרקעין כרוך בשיקולים...

תיאומי מס - איך עושים את זה נכון

תיאומי מס - איך עושים את זה נכון

תיאומי מס היא פרוצדורה שרבים מבין השכירים במשק הישראלי חוששים ממנה. תיאומי מס קיבלו הילה של תהליכים ארוכים ובירוקרטיים, שתוצאתם מפוקפקת ובכל...

יועצי מס – איך מבצעים תיאום מס בצורה נכונה

יועצי מס – איך מבצעים תיאום מס בצורה נכונה

יש לנו, כבני אדם, נטייה לא לחשוב על כל התמונה עד שהיא נעשית רלוונטית. רגע לפני השחרור, התחלת תואר, עבודה כפרילנסר מתחילים לקפוץ עלינו כל מני...

string(23) "categoryיועצי מס"