יועצי מס
» מאמרים וחדשות
» איך להקפיץ את העסק עם הנהלת החשבונות
איך להקפיץ את העסק עם הנהלת החשבונות
נכתב בתאריך: 19/02/19
אבל אם אתם מנהלים את החשבונות שלכם עם תוכנה, תוכלו לגלות שיש לכם אוצר מתחת לאצבעות, רק צריך להסתכל בו....
דוח יתרת לקוחות
אם אתם עובדים מחייבים את הלקוחות שלכם ורק אחר כך מקבלים את הכסף, הדוח הזה יכול לעזור לכם. הוא יראה לכם בכל רגע מי חייב לכם וכמה. יש תוכנות שמציגות את הלקוחות החייבים רק מרגע שיש באמת חוב. כלומר אם סיכמתם עם הלקוח שישלם לכם שוטף+30, רק אחרי שהמועד הזה יעבור הלקוח יופיע כחייב.
יש תוכנות שמציגות את יתרת הלקוחות גם לפי חשבוניות עסקה.
פילוח ההכנסות
סיפור מהחיים: לקוחה שלנו היא מדריכת טיולים. במשך שנים היא היתה בטוחה שרוב ההכנסות שלה מגיעות מאנשים פרטיים (כלומר טיולים שהיא יוזמת ומארגנת). אחרי שהיא פילחה את ההכנסות (אפשר לעשות את זה רטרואקטיבית) היא גילתה לתדהמתה שרוב ההכנסות מגיעות בעצם מסוכנים. הסיבה לטעות ברורה: כשהיא עובדת עם סוכן יש לה פחות שיחות טלפון מאשר טיול שהיא מארגנת לבד..
ברגע שהיא הבינה שרוב ההכנסות שלה מגיעות מסוכנים, היא שינתה את כל השיווק של העסק שלה ומאז היא עובדת פחות (עם ירידה משמעותית של שיחות טלפון מעצבנות...) ומרוויחה יותר!
כדאי גם לכם לפלח את ההכנסות לפי תחומים. תוכלו לגלות איזה תחומים מאד ריווחיים אצלכם בעסק ולכן כדאי לשווק אותם. ואיזה תחומים כעת לא ריווחיים ולכן כדאי:
- לייעל אותם
- להעלות את המחיר
- להפסיק להציע אותם ואולי להעביר למתחרים – תמורת עמלה
מתברר שרוב האנשים פותחים את החשבוניות שהם מקבלים במייל או בדואר. אם מדובר בלקוחות עסקיים הם חייבים את החשבונית. אבל גם לקוחות פרטיים פותחים – כדי לודא שלא שילמו יותר מדי.
כדאי מאד להעזר בעובדה הזו לשיווק.
יש לכם אמצעי שיווק עם אחוז פתיחה מעולה! (מעל 80% פתיחה!).
ויש עוד יתרון: קל יותר למכור ללקוח קיים מאשר למצוא לקוח חדש. כל מי שאתם שולחים לו חשבונית הוא כבר לקוח שלכם...
לכן, צרפו לחשבוניות שלכם מידע על מוצרים חדשים ומבצעים. אפשר לצרף קובץ לחשבוניות דיגיטליות, או לצרף להן קופון (יש תוכנות שמאפשרות להתאים את הקופון למה שהלקוח רכש). אבל אפשר גם לצרף פלייר לחשבונית מודפסת!
הקטנת ההוצאות
כשמייעלים את השיווק, עדיין צריך למכור (כלומר לעבוד...). אבל כשמצליחים להוריד את ההוצאות, הכסף נכנס ישר לרווח! ואין צורך לעבוד יותר...
קחו את 3 ההוצאות הכי גדולות שלכם (תקבלו את זה בלחיצת כפתור בתוכנה שלכם להנהלת חשבונות, ואם יש לכם מנהל חשבונות בקשו ממנו את הסכומים). נסו לראות איך אתם יכולים להקטין אותן.
אם מדובר בשכר דירה – אולי אפשר לעבוד במשרד קטן יותר או במקום פחות מרכזי.
אם מדובר במשכורות – חשבו איפה אפשר לייעל את עבודת העובדים שלכם (אנחנו, בכספית, הכנסו הרבה מאד סרטוני הדרכה קצרים – הם חוסכים הסברים מיותרים וזמינים 24/7).
אם מדובר בספקים – בדקו איתם איך אתם יכולים להוזיל עלויות. פעם בשנה אני מתקשרת לשלושת הספקים הגדולים שלנו ולפעמים (כן...לא תמיד) אני מצליחה להוזיל עלויות!