מיסוי על העברת נע מהורה לילד?

  • הנושא הזה ריק.
מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
  • תגובות
  • #44927
    מיסוי על העברת נע מהורה לילד?

    אמי המאד מבוגרת ואני שותפות בחן בנקאי , אנחנו חוששות מחוקים חדשים של ירושה שעשויים להכנס, ומנסות לצמצם באופן חוקי את ההוצאות העתידיות שלי.
    שאלתי היא זו :
    א. אם אמי מעבירה אלי לחן אחר שלי, את ניירות הערך, האם עלי לשלם מס הון?
    בבנק נאמר לי שזה ארוע מס ושכאילו נמכרו ונקנו שוב כל ניירות הערך, אבל בקריאה של מאמרים שונים גיליתי ש  :
    "- העברת נכס הון כגון ניירות ערך, זהב, מניות של חברות, ונדל״ן במתנה (להבדיל מירושה) מהווה אירוע מס בידי נותן המתנה. כלומר הרווח שנוצר מעליית ערכו של אותו נכס ממועד רכישתו ועד מועד העברתו נחשב לממומש במועד העברת הנכס במתנה. המס המוטל הוא מס רווח הון רגיל. עם זאת החוק מעניק פטור ממס זה לנותן המתנה כאשר המתנה היא לקרוב משפחה " (דה מרקר )
    האם זה נכון ?  
    ואם כן, אז הבנק מחייב ואחרי כן צריך להתעסק עם רשות המיסים להחזר???

    ב. אופציה שניה, שהוצעה לנו על ידי מישהו שעשה כך לילדיו, ומקובלת על אמי,  היא הוצאתה של אמי מחשבוננו המשותף, ואז אם אני נשארת יחידה בחשבון אין ארוע מס. הבעיה שצריך לפתוח לאמי חן חדש, ולהעביר את כל תקבוליה (פנסיה, ב"ל) וכל הוראות הקבע שבעו"ש ובכרטיסי אשראי , ואת כל כרטיסי האשראי לחשבון חדש.  זה מאד מייגע, וארוך, ומבלבל , בעיקר  עבורה.  כך שאם האופציה הראשונה נכונה, היא פשוטה בהרבה.

    ג. בנוסף רציתי לדעת – האם יתכן שאם ייכנס החוק  שממסה ירושות, יחליטו בדיעבד, שניתן למסות מתנות שניתנו כבר?
    כלומר אם העברנו אלי נכסים בנקאיים,  ואפילו נאמר את הבית שלה (תוך תשלום מס רכישה מופחת), האם אפשר בעוד חצי שנה, שנה להחליט שחל על זה מיסוי ירושה?

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)
כתיבת תגובה בתור אורח באתר. כניסה לחשבון שלי
פרסום תגובה
הפרטים שלך